Jump-Math-Multiplying-Potential

Jump Math Blog

IES Cruce de Arinaga - La seva experiència JUMP Math
IES Cruce de Arinaga – La seva experiència JUMP Math

Entrevistem la Pino Pérez, docent del model de matemàtiques JUMP Math de 1r i 2n de l’ESO a l’IES Cruce de Arinaga de les Illes Canàries, un centre que s’identifica amb la comunicació, responsabilitat i participació tant de pares, mares i tutors com d’alumnes i docents a través d’un diàleg obert i constant.

IES Cruce de Arinaga implantación modelo matemático

Principals motivacions a l’hora d’ensenyar matemàtiques

La principal motivació de la docent és acompanyar als alumnes a descobrir el seu potencial i desmitificar que les matemàtiques siguin una assignatura destinada només a alguns pocs triats. “Quan els estudiants comencen l’Educació Secundària, ja han tingut experiències amb les matemàtiques que han determinat, per a bé o per a mal, el seu èxit en aquesta matèria. Aquestes experiències en edats primerenques paralitzen sovint la part creativa dels estudiants que és essencial per continuar construint aprenentatges”, afirma Pino.

En aquest sentit, els centres d’Educació Secundària sofreixen sovint del buit que suposa, per a molts estudiants, el salt de la primària a la secundària.

Nous objectius – La seva experiència JUMP Math

Amb l’objectiu de millorar aquesta situació i curiosa de provar altres maneres d’ensenyar, la Pino va assistir a un taller sobre didàctica de JUMP Math i va trobar el que estava buscant.

Després d’un curs ensenyant matemàtiques amb el model de matemàtiques JUMP Math, la docent assegura: “El model em va enamorar i em sento feliç d’haver-lo implantat en el centre. Els alumnes estan més motivats, les matemàtiques han deixat de ser un malson per a ells”.

Context COVID-19 – La seva experiència JUMP Math 

En el context de la COVID-19, aquest IES treballa les matemàtiques en dues línies: atenent els alumnes que assisteixen a classe de manera presencial, i els que han de romandre a casa per motius de salut. En aquest sentit, els vídeos de conceptes clau i les fitxes d’exercicis autocorregibles de JUMP Math estan sent de gran utilitat per a l’educació a distància o semipresencial, afirma Pino.

La quantitat de materials que JUMP Math ofereix ens permet configurar les classes d’una manera molt didàctica i que la nostra labor sigui més eficient i eficaç. El model d’ensenyament és totalment inclusiu, també en aquesta situació que vivim”.

Moltes gràcies Pino, per compartir la teva experiència JUMP Math.

Si tu també vols implantar aquest canvi metodològic, no dubtis a contactar-nos!

Comparte