Jump-Math-Multiplying-Potential

Jump Math Blog

Colegio Corazonistas Moncayo - Experiència JUMP Math
Colegio Corazonistas Moncayo – La seva experiència JUMP Math

Raquel és docent de 1r i 2n de Primària del Col·legi Corazonistas Moncayo de Saragossa i avui ens explica la seva experiència JUMP Math. L’entrevistem per a conèixer quina és la seva experiència ensenyant matemàtiques.
Fa uns anys en el col·legi van veure que encara que els resultats en matemàtiques eren bons, existien unes mancances en els cursos superiors en aspectes com el raonament i la resolució de problemes. Per això, van buscar opcions i van trobar en JUMP Math un mètode fonamentat científicament, amb resultats reals de les millores en els centres on s’havia implementat.

Del concret a l’abstracteExperiència JUMP Math 

Per a la docent el més important a l’hora d’ensenyar matemàtiques és veure com els alumnes gaudeixen a l’aula i com van entenent els nous continguts. Per a això, el procés d’aprenentatge del concret a l’abstracte que proposa JUMP Math, és fonamental.
“El concepte de les desenes, per exemple, el representem visualment amb els blocs. Per exemple, el número 56 el representem com 5 blocs de desenes i 6 unitats. Cada alumne té els seus propis blocs, material tangible que usen per a representar números”, comenta Raquel.

Corazonistas Moncayo la resta

En definitiva, utilitzen diferents materials de l’aula perquè els alumnes puguin vivenciar primer els conceptes a partir de situacions pròximes i posteriorment aconsegueixin una comprensió abstracta més complexa.

Raquel destaca l’actitud dels estudiants davant els reptes, la seva manera d’implicar-se i l’esforç per a intentar resoldre’ls. “Els alumnes apliquen diferents estratègies per a arribar al resultat” comenta la docent. “I quan les posem en comú, veiem una diversitat d’estratègies, totes igual de vàlides”.

Corazonistas Moncayo retos en matemáticas

L’actitud davant dels reptes – Experiència JUMP Math dels alumnes 

“Quan plantegem per exemple la resta de 50 – 33, veiem com els alumnes la resolen de diferents maneres que hem anat aprenent al llarg del curs”. Són les següents:

1. Amb una resta on cal descompondre, és a dir una resta amb portades

2. Trobant les distàncies: del 33 al 40 i del 40 al 50.
Sumes 7 + 10 = 17

3. Perquè no sigui una resta on hàgim de descompondre, li podem llevar una unitat a 50.
Llavors restem 49 – 33 = 16.
Finalment: a 16 li hem de sumar la unitat que hem llevat al 50. Llavors 16 + 1 = 17.

Genial!. Tres opcions diferents per a arribar a un mateix resultat.

Si a tu també t’agradaria implantar aquest canvi metodològic i descobrir totes les habilitats matemàtiques dels teus estudiants, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres. 

Moltes gràcies Raquel per compartir la teva experiència JUMP Math.

Comparte