Jump Math - Programa de enseñanza aprendizaje de matemáticas

Jump Math Blog

Col·legi Balmes: “Ens hem reenamorat de les matemàtiques i ho transmetem als estudiants a l’aula” – La seva experiència JUMP Math

Violeta Leiva és docent de matemàtiques de 1r a 4t de Primària al Col·legi Balmes de Rubí (Barcelona). L’entrevistem per conèixer quina és la teva experiència ensenyant matemàtiques amb JUMP Math.

Fa dos anys, i encara que l’escola seguia una línia innovadora en matemàtiques, encara no havien trobat un criteri que vinculés tots els docents en una mateixa línia educativa des d’Infantil fins a 6è de Primària.

“Ens heu ajudat a re-enamorar-nos de les matemàtiques”

Per això Violeta ens explica que “amb JUMP Math trobem la metodologia amb què continuar creixent i renovant les matemàtiques. Cal entendre que les matemàtiques participen de la nostra quotidianitat, i es tracta de descobrir-les a poc a poc per comprendre-les. Ara gaudim ensenyant-les”.

“Ens heu ajudat a re-enamorar-nos de les matemàtiques”

La dinàmica de les classes de matemàtiques

Parlem amb Violeta sobre l’estructura de classe que planteja aquest model d’ensenyament de matemàtiques. La docent compara les tres parts (càlcul mental, descoberta guiada i pràctica) amb els diferents moments d’emoció que podem sentir en un concert de música:

  • un principi molt actiu d’augment de l’emoció,
  • una part central amb una dinàmica participativa on l’emoció està en moviment,
  • una part de cloenda on assentar-se i relaxar-se.


Per a Violeta, els primers minuts de càlcul mental són molt útils perquè els alumnes se centrin i despertar-ne l’interès a través de reptes d’agilitat mental. Durant la descoberta guiada, les presentacions per a l’aula aporten dinamisme, preguntes i una participació constant de l’alumnat. Al final, en els darrers minuts, es recull i practica allò que s’ha après amb les activitats del llibre de pràctica i avaluació. “Així, es permet aterrar tots els coneixements adquirits”, comenta.

Són diverses les anècdotes que Violeta ha viscut amb els grups d’estudiants. A l’aula li agrada donar espai en pensar i generar teories a partir de la deducció. Amb el grup classe de 4t de Primària va plantejar el repte de com afrontar la multiplicació de 363 x 3.

Per a Violeta va ser increïble veure com els estudiants van deduir de manera senzilla el que podien fer. Van resoldre la multiplicació a partir de la descomposició del nombre, la multiplicació de cadascuna de les parts i la suma. Va ser sorprenent com van desenvolupar els recursos i la comprensió de les matemàtiques per resoldre el repte.

Genial!

Moltes gràcies Violeta per compartir la teva experiència JUMP Math amb nosaltres.

Col·legi Liceu Politècnic

Conèixer més sobre JUMP Math

Comparte