Jump Math - Programa de enseñanza aprendizaje de matemáticas

Jump Math Blog

Colegio Compañía de María: “Com a docent, m’he descobert comprenent processos que tenia mecanitzats” – La seva experiència JUMP Math

Colegio Compañía de María - La seva experiència JUMP Math
Colegio Compañía de María – La seva experiència JUMP Math

Entrevistem a Nerea González, docent de secundària del col·legi, per conèixer la seva experiència utilitzant JUMP Math.

Compañía de María és un col·legi de Saragossa amb 1.100 estudiants que abasta des d’Educació Infantil fins a batxillerat i que s’ha convertit en un centre preferent d’estudiants amb discapacitat auditiva.

Nerea ens explica que el col·legi va apostar per implantar JUMP Math per a evolucionar en l’ensenyament de matemàtiques i oferir un programa competencial que facilités l’aprenentatge de tots els estudiants.

Barreres principals a l’hora d’ensenyar matemàtiques – La seva experiència JUMP Math

Les principals barreres que es troben els estudiants en matemàtiques són l’abstracció i la inseguretat davant l’error. En aquest sentit, “el canvi més important en aquests tres anys amb JUMP Math és l’energia i motivació dels estudiants”, afirma la docent.

“La raó principal és que JUMP Math dota de sentit l’aprenentatge, vertebrant molt bé la seqüència de continguts i casant-los amb altres estratègies actives o projectes de centre com l’aprenentatge cooperatiu o l’ús de dispositius tecnològics a l’aula.

Imagino la seqüenciació com una escala de cargol per la qual anem pujant a poc a poc, construint coneixements en cada esglaó, consolidant-los nivell a nivell. Respectar els ritmes de cadascun dels alumnes i acompanyar-los en el descobriment amb recursos i exemples permet anar trencant les principals barreres d’aprenentatge”.

La major barrera és trencar amb l’aprenentatge mecànic, el “això es fa així” sense entendre el perquè. Per això és important qüestionar per a comprendre. “Malgrat ser una amant de la ciència i haver estudiat físiques, m’he descobert a mi mateixa comprenent el perquè de processos que tenia mecanitzats”, afirma Nerea.

“JUMP Math és ideal per als docents permeables al canvi, al redescobriment, al qüestionament. I és complex per als qui són resistents a ell. Arribar a aquest punt requereix sortir de la zona de confort”, conclou.

Nous reptes – La seva experiència JUMP Math

Els alumnes de l’ESO al principi van viure el canvi de programa amb resistències, però en només dos mesos ja estaven il·lusionats. Com a anècdota, recorda “una classe en la qual vam mostrar com havien resolt una prova escrita amb diverses estratègies. Es va generar un debat molt enriquidor en el qual invertim tota la classe connectant els coneixements que havien treballat”.

Davant els reptes que aquest nou curs escolar planteja, amb escenaris d’educació a distància o semipresencial, els vídeos de seqüències matemàtiques clau creats per JUMP Math juntament amb les fitxes d’exercicis autocorregibles estan sent molt útils per a seguir el procés d’aprenentatge i per a tenir un feedback directe amb els alumnes.

“A l’escola els mostrem que les matemàtiques es troben en el dia a dia i que compten amb les estratègies necessàries per a superar qualsevol problema”, conclou Nerea. Des d’aquí et donem les gràcies per compartir la teva experiència JUMP Math.

Si t’ha agradat aquesta nota, també t’hi pot interessar CEIP Germans Marx – La seva experiència JUMP Math.

Comparte