Jump Math - Programa de enseñanza aprendizaje de matemáticas

Jump Math Blog

La cura de lalumnat i el seu procés daprenentatge com a prioritat. Reptes i aprenentatges de tres centres de la comunitat JUMP Math a Madrid – La seva experiència JUMP Math

El curs 2020-2021 ha estat un curs diferent. La crisi sociosanitària ha posat de manifest la necessitat d‟un paradigma educatiu centrat en la cura de l‟alumnat i el seu procés d‟aprenentatge. Des de JUMP Math hem tingut l’oportunitat de dialogar i reflexionar amb diversos docents que estan implementant el programa en aquest marc tan complex i ens expliquen la seva experiència JUMP Math.

Aquest intercanvi de vivències i reflexions ha estat molt enriquidor. Us compartim com a mostra il·lustrativa les experiències de tres docents de col·legis madrilenys:


Estratègies en el procés d’aprenentatge – Experiència JUMP Math

Quines estratègies heu utilitzat per motivar i implicar de manera activa l’alumnat en el procés d’aprenentatge de matemàtiques?

Diana afirma que l’experimentació en les matemàtiques és essencial, per això han continuat mantenint l’aprenentatge manipulatiu facilitant material individual a cada alumne. També han seleccionat els continguts que han considerat prioritaris per anar-ne ampliant a poc a poc. L’aprenentatge ha seguit la línia lúdica i participativa de JUMP Math per afavorir que els nens descobreixin els continguts per ells mateixos.

Centres educatius de Madrid – La seva experiència JUMP Math

Reptes a l’acompanyament de l’alumnat – Experiència JUMP Math

Quins reptes heu tingut en l’acompanyament i cura de l’alumnat durant aquest curs?

Per Esther,  la prioritat ha estat obrir les aules a les famílies ia tot l’entorn educatiu, així com la digitalització de les famílies i els estudiants per apostar més que mai per una educació competencial i per a la vida, que augmenti la motivació de l’alumnat.

Centres educatius de Madrid – La seva experiència JUMP Math

Principals aprenentatges

  • Estat els principals aprenentatges en el procés viscut amb la crisi sociosanitària?
  • Javier tria la capacitat d’adaptació i resiliència de la comunitat educativa per adaptar-se a la nova situació.
Centres educatius de Madrid – La seva experiència JUMP Math

Tres centres educatius de Madrid amb perfils molt diferents que no només comparteixen molts reptes i aprenentatges, sinó també una mateixa aposta en l’ensenyament de matemàtiques.

Moltíssimes gràcies a tots tres per compartir la seva experiència JUMP Math.

Si t’ha agradat aquesta nota, també et pot interessar Col·legi Trueba de Artxanda – La seva experiencia JUMP Math.

Comparte