JUM MATH Actualidad

JUMPMath_jesuites_Badalona
25 Jan 2021

Escola Mare de Déu de l’Assumpció: “Ara les classes de matemàtiques els agraden més perquè entenen els conceptes que treballen”

La Silvia Paricio i la Magda Turró són docents de 1r i 2n de l’ESO a l’Escola Mare de Déu de l’Assumpció de Badalona. L’escola és un centre concertat que té com a objectiu educar alumnes autònoms, creatius i compromesos.

El repte que la Silvia i la Magda tenen a l’hora d’ensenyar matemàtiques és que els estudiants perdin la por i augmentin la seva motivació cap a l’assignatura. “Els estudiants tenen la sensació que les matemàtiques no són útils per a la vida”, comentan.

La necessitat de millorar la competència matemàtica dels estudiants, així com els seus resultats acadèmics i l’interès cap a l’assignatura, va ser el que portà a les docents a buscar una alternativa en l’aprenentatge de les matemáticas.

La principal millora que han notat des de llavors és en la gestió de l’aula: “Els alumnes mostren més implicació i verbalitzen que segueixen millor la classe, sobretot els de primer curs d’ESO”.

Per a la Silvia i la Magda, JUMP Math ha suposat “desaprendre” i descobrir formes diferents d’explicar certs continguts. De tots els recursos que JUMP Math ofereix per a la formació dels docents i la preparació de les classes, la Guia per a Docents i les pissarres digitals són fonamentals, expressen.

“Els estudiants han viscut el canvi en l’ensenyament de matemàtiques amb curiositat al principi i amb motivació ara. Des de fa dos anys, les classes de matemàtiques els agraden més perquè entenen els conceptes que treballen. S’impliquen en l’assignatura durant tota la classe”, ens expliquen.

JUMPMath_Jesuitas_Badalona

Ara les docents se sorprenen quan acaba la classe de matemàtiques i els estudiants continuen fent exercicis. “Fins i tot alguns demanen fer-ne més!”, exclamen.

Per a una bona implantació de JUMP Math, la Silvia i la Magda estan convençudes que és molt necessari creure en el projecte, “fer teva” la Guia per a Docents i saber transmetre les estratègies d’aprenentatge als estudiantes.

JUMPMath_Jesuitas_Badalona

La clau de la implantació del programa de matemàtiques en els dos primers cursos de l’ESO ha estat el suport de la direcció del centre i el cap d’estudis i coordinador del departament de matemàtiques. A més, ressalten que és fonamental la comunicació fluïda amb l’equip de didàctica de JUMP Math durant tot el curs i l’avaluació del procés d’implantació realitzat.

En relació amb els recursos per a educació a distància o semipresencial que JUMP Math ha posat en marxa en el context del covid-19, la Magda comenta que han estat de gran utilitat en els confinaments parcials o totals que han tingut en el centre. Aquests recursos faciliten que “l’educació a distància es dugui a terme a través de càpsules de contingut en la mateixa hora que realitzaven la classe presencial. Els vídeos i fitxes digitals d’exercicis complementen la càpsula de contingut. Els alumnes agraeixen aquesta eina perquè els ajuda a consolidar els coneixements i a aflorar els dubtes quan les tenen. En definitiva, és un complement ràpid i concret per a consolidar els conceptes matemàtics més importants de cada curs”, afirma Magda.

A aquells docents que estiguin pensant a sumar-se a la comunitat del programa, la Silvia i la Magda aconsellen tenir paciència el primer any perquè ensenyar matemàtiques amb JUMP Math suposa sortir de la zona de confort i per tant necessita de docents implicats.

Per a l’any vinent, el repte de les docents és continuar treballant i millorant la competència matemàtica dels estudiants i els seus resultats acadèmics. “Com a centre treballem en equip per a innovar a partir d’una formació continuada i un intercanvi d’experiències entre professors potenciant una educació que atengui el desenvolupament integral dels estudiants i el seu èxit personal, acadèmic i vocacional”.

Moltes gràcies Silvia i Magda, per compartir la vostra experiència amb nosaltres.

Conèixer més sobre JUMP Math Escola Mare de Déu de l'Assumpció