JUM MATH Actualidad

7 nov. 2019

CEIP Pintor Pedro Flores: “Difícilment sentim un “no ho entenc” a l’aula”

Entrevistem a Román Ruiz, cap d’estudis del CEIP Pintor Pedro Flores i docent de matemàtiques del centre.

Situat a Puente Tocinos (Múrcia), el centre ofereix des d’educació infantil fins a sisè de primària, amb 138 estudiants de fins a 13 nacionalitats.

La riquesa multicultural de l’escola i l’heterogeneïtat de l’aula han obligat l’equip docent a buscar alternatives a l’ensenyament tradicional.

El CEIP Pintor Pedro Flores va començar a implantar JUMP Math el 2016. “Durant els primers quatre mesos d’implantació del programa, la millora va ser generalitzada en tots els estudiants, però molt significativa en els estudiants amb diversitat funcional i de parla no hispana. En veure els beneficis de JUMP Math, el claustre va decidir implantar-lo de manera permanent i formar als docents per a una correcta posada en pràctica a l’aula”, assegura Román.

El Román també afirma que la memorització i la repetició són dos factors protagonistes de les barreres d’aprenentatge, causant gran part del fracàs escolar. “En l’àrea de matemàtiques  el més important és establir una bona base des d’infantil i dedicar temps a demostrar el per què als estudiants. No és necessària una gran recepta per eliminar el fracàs escolar dels estudiants en matemàtiques. Només temps per a demostrar i temps per a comprendre”, determina Román.

Per aquest centre, el recurs per excel·lència de JUMP Math és la guia per docents. Si bé Román considera que podria comprimir-se, reconeix el seu gran valor i que el desglossament de classes facilita la tasca docent i la posada en pràctica a l’aula. A més, les diferents possibilitats de formació als docents, tant presencial com on-line, han facilitat la coordinació de l’equip.

Pintor_Pedro_Flores_2_2019

Respectar la seqüència de les classes tal com les planteja JUMP Math i seguir les pautes per al descobriment guiat els ha permès obrir la porta a nous espais de comprensió i interacció: l’experimentació, el treball manipulatiu, el treball individual i col·laboratiu, els reptes, les conclusions, etc. A través d’aquestes eines, el model d’ensenyament-aprenentatge s’adapta perfectament a la diversitat de ritmes de cadascun dels alumnes, fent accessible el contingut matemàtic per a tots.

“Ara, difícilment sentim un ‘no ho entenc’ a l’aula. Tot el contrari, els estudiants acostumen a dir: això està llepat! profe, una fulla de JUMP Math més!, o un repte, un repte!. Es diverteixen i cadascú aconsegueix el nivell de competència per al qual està preparat.”

A la tasca docent, de la qual Román és total defensor i que considera totalment vocacional, no falten mai nous reptes: aquest any l’escola està immersa en el desenvolupament de programes europeus i d’intercanvi d’estudiants.

Desitgem molta sort al Román i a tot l’equip docent del CEIP Pintor Pedro Flores en els seus futurs projectes. Moltes gràcies per compartir la vostra experiència.

Si vols conèixer més detalladament com JUMP Math canvia la manera d’ensenyar i aprendre les matemàtiques per a implantar-ho en el teu centre educatiu, posa’t en contacte amb nosaltres.

Conèixer més sobre JUMP Math