JUM MATH Actualidad

14 gen. 2020

CEIP Fornells: “L’actitud enfront les matemàtiques ha canviat completament”

Entrevistem a Bernat Coll, director del CEIP Fornells de Menorca, sobre la seva experiència com a coordinador d’implantació de JUMP Math en el centre.

Es tracta d’una escola de tan sols 50 estudiants on tots els cicles de primària treballen en la mateixa aula. Els grups-classe són molt heterogenis, no sols en edat, i aquesta és la raó per la qual JUMP Math ajuda al fet que el centre compleixi el seu principal objectiu: arribar a tots i cadascun dels alumnes.

L’aprenentatge progressiu de les matemàtiques és el que els va convèncer per a implantar aquest model. “Volíem fer un canvi en la manera d’ensenyar i aprendre matemàtiques”, comenta Bernat. I afegeix que JUMP Math no sols ha suposat un canvi en aquest sentit, sinó també en l’organització de la classe i en la implicació de tots els docents.

Per al director d’aquesta petita escola rural, el material per a les pissarres digitals és, al costat de la guia per a docents, un dels recursos fonamentals. “Faciliten la participació de tots els estudiants i ens permeten adaptar-nos al nivell de cadascun d’ells”, afirma Bernat.

“L’actitud enfront de l’assignatura de matemàtiques dels estudiants ha canviat completament, sobretot la d’aquells estudiants que abans tenien més dificultats amb aquesta assignatura. Ja no es tracta d’un aprenentatge mecànic, ara els estudiants entenen les matemàtiques”.

Ceip_Fornells_2

A Bernat li agrada recordar una anècdota amb una docent anglesa que, mentre impartia una activitat a l’escola, va quedar impactada amb el programa JUMP Math i va comentar sorpresa: “sense tenir coneixement de la llengua, em queda totalment clar el que haig de fer”.

Moltes gràcies Bernat per compartir l’experiència del CEIP Fornells i molta sort en el fantàstic repte d’oferir una educació innovadora i de qualitat a l’illa de Menorca.

Tu pots ser aquella figura que recordaran tota la vida  CEIP Fornells